دست به دست هم

روز سرنوشت‌ساز

سرمقاله

روزنامهٔ رسالت | ۱۳۶۸/۸/۱۴
بسمه تعالی
در ادامهٔ گذر وقایع ۱۳ آبان در سه حماسهٔ فوق‌العاده سیر کردیم که در سه سال و در سه شرایط، تحقق یافته بود و هر کدام به نوبهٔ خود، نقطهٔ عطفی در تاریخ میهن اسلامی‌مان، بلکه در تاریخ معاصر انقلاب اسلامی بودند که برای اسلام‌خواهان در جهان امروز، هر کدام آموزش‌های فراوانی دارند.
بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان امسال نیز با جلوه و شکوهی ویژه شکل گرفت و از روز ۱۰ آبان‌ماه که دانش‌آموزان، فرهنگیان، دانشجویان و اساتید در محضر مبارک مقام معظم رهبری، همراه با علما و شخصیت‌های کشوری و اقشار مختلف مردم شرکت داشتند، شروع شد و در روز جمعه در تجلّی‌گاه‌های وحدت، به اوج خاصی رسید و به‌ویژه با راهپیمایی‌های روز گذشته، تکمیل شد.
دشمنان ما امسال که اولین سال بعد از رحلت امام امّت(قدس‌سره) می‌باشد، انتظار داشتند که تغییری چشم‌گیر در موضع‌گیری پس از معظم‌له در سیاست خارجی صورت پذیرد و برخی از ظاهربین‌های داخلی هم در این زمینه، ابراز نگرانی داشتند. بر خلاف انتظار بی‌جای دشمنان، در طلیعهٔ شروع برنامهٔ «روز مبارزه با استکبار»، مقام معظم رهبری موضع قاطع انقلاب اسلامی در این برهه از زمان و حتی برای همیشه را اعلام فرمودند و یک‌بار دیگر ثابت فرمودند که شاگرد تربیت‌یافته مکتب امام، بلکه فرزند بایستهٔ امام و انقلاب اسلامی هستند و چنانچه خود حضرت امام فرموده بودند، به اثبات رساند که «برادری لایق» برای امام انقلاب می‌باشند.
بی‌مناسبت نیست که از فرمایشات رهبر عزیزمان که در مطلع این یوم‌الله ایراد فرمودند، چند فراز را مرور کنیم.
ایشان فرمودند: «مبارزهٔ ملت ایران، یک مبارزهٔ شعاری، یک مبارزه احساساتی، یک مبارزهٔ موسمی و تاکتیکی نیست، یک مبارزهٔ قرآنی است، یک مبارزهٔ عمیق است، دارای ریشهٔ مکتبی است. با همهٔ مظاهر استکبار، ما در دنیا برخود می‌کنیم، با آمریکا چرا بیش‌تر از دیگر دولت‌ها و مستکبرین عالم برخورد می‌کنیم؟ چون بیش‌تر از همه، مستکبر است! چون جاهلانه‌تر و غرورآمیزتر از همه، استکبار را به‌کار می‌برد».
ولی فقیه زمان(مدظله‌العالی) موضع‌گیری انقلاب اسلامی و امّت اسلامی ایران را از اینکه تنها به شعار، یا احساسات تکیه داشته باشد و یا مبارزه‌ای موسمی باشد و یا تاکتیکی صورت گرفته باشد، بالاتر دانسته و اعلام فرموده‌اند: «این مبارزه، دارای عمقی به ژرفای مکتب توحیدی اسلام است و از قرآن عظیم نشئت گرفته است». و تصریح فرموده‌اند که: «انقلاب اسلامی با همهٔ مظاهر استکبار، برخورد دارد و سهم برخورد با آمریکا از این جهت بیش‌تر است که جاهلانه‌تر و مغرورتر از همه، استکبار را به‌کار می‌برد». و مهم‌تر اینکه مقام معظم رهبری هشدار داده‌اند که: «استکبار و سلطه، دارای طلسم‌هایی هستند و باید برای شکستن همهٔ طلسم‌های مستکبرین و سلطه‌جویان، از راه درست آن حرکت کرد». و راه درست آن را چنین ترسیم کردند: «…امروز هر اندیشه‌ای که جوان را دچار این احساس بکند که با مسئولان انقلاب و پیشروان انقلاب و مدیران کشور جداست، این اندیشه و تفکر از همان تفکرات سیاسی غلط، تزریق‌شده است. باید ملت و دولت، پشت به پشت و دست به دست هم و در کنار یکدیگر، با تمام توان، تلاش کنند تا همهٔ طلسم های استکبار و سلطه را بشکنند و از بین ببرند».
هشدار و تذکار ولی امر مسلمین به‌خصوص به جوانان در این مطلب است که استکبار فقط یک نوع تزویر و حقه و طلسم ندارد، بلکه برای آسیب وارد‌کردن به وحدت، برخی را با طلسم زرق و برق سرمایه‌داری غرب و رفاه‌طلبی، از هماهنگی با آهنگ ولایت باز می‌دارد و عده‌ای دیگر را نیز در رؤیای مبارزه با گرایش به سرمایه‌داری غربی، با آهنگ ولایت جدا و بیگانه می‌سازد. چنانچه دیدیم در این چند سالهٔ انقلاب، بعضی با طلسم غرب‌زدگی و گروهک‌هایی با طلسم شرق‌زدگی، از انقلاب و امام جدا شدند، ولی در خارج کشور و همسان و همسو، نمایان شدند و کنار سفرهٔ خیانت، هماهنگ شدند. گاهی طلسم تندروی چنان انسان‌ها را فریب می‌دهد که از رهبر انقلاب هم جلوتر می‌افتند و گاهی طلسم راحت‌طلبی و بی‌دردی، چنان ترویج می‌شود که فریب‌خوردگانش از هر بی‌هویت راحت‌طلبی هم عقب‌تر می‌مانند.
رهبر عزیز انقلاب می‌خواهند تمامی امّت در خط مبارک امام و انقلاب «نه شرقی و نه غربی»، در صراط مستقیم بدون افراط و تفریط، پایدار بمانند که در حقیقت شکستن همهٔ طلسم‌های استکبار خواهد بود. و باید اذعان داشت که بحمدالله ۱۳ آبان امسال در ابعاد گوناگون با شایستگی، گرامی داشته شد و در شرایط کنونی به‌خوبی رشد امّت را در تبعیت از رهبر انقلاب، نشان داد و به تعبیر ریاست محترم جمهوری حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی، «مردم ثابت کردند که در همان نشاط روزهای اول انقلاب، در صحنه‌ها حاضر و آماده‌اند».
اَللّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِى اَلْخَیْر بِلُطفِکَ وِ کَرَمِک وَ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
پایان

نظرتان را بنویسید

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید

فهرست مطالب