مبعث، یادآور استقامت و ایثار برای استقرار ارزش‌های الهی | پیام سازنده

پیام بعثت

سرمقاله

روزنامهٔ رسالت | ۱۳۷۳/۱۰/۱۸
بسمه تعالی
شهادت تیمسار ستّاری و دیگر سرداران مرزدار آسمان جمهوری اسلامی را به امام زمان(عج) و نایب بر حقش ولی امر مسلمین جهان و امّت شهیدپرور تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.
در ادامهٔ آموزش‌های بعثت این فراز بیانات رهبر معظم انقلاب را پی می‌گیریم که فرمودند: «پیام بعثت، پیامی سازنده است و یک حرکت است. آحاد مردم و بیش از همه، مسئولان نظام باید در این حرکت از یکدیگر پیشی بگیرند! همانند امام بزرگوار که حقیقتاً متأثر از اسلام بود و خود را با معارف اسلامی و قرآنی تطبیق می‌کرد، این حرکت را با شدت و قوّت ادامه دهند». در این فراز، بعثت را پیامی سازنده و یک حرکت لقب دادند و مسابقهٔ تمامی افراد و بیش‌تر از همه، مسئولان نظام را انتظار دارند.
چند نکته را از این فراز می‌توان به صورت خاص بهره جست:

• استمرار پیام بعثت پیامبر اکرم(ص) در عصر حاضر به یک مسابقهٔ همگانی نیاز دارد.

• حرکت در مسابقه در مکارم اخلاق و عدالت اجتماعی باید سامان داشته باشد!

• مسئولان نظام باید بیش از دیگران در مسابقه حضور داشته باشند!

• پیش‌کسوت و الگوی این مسابقه، امام راحل (ره) است.

• آیین و دستور مسابقه، معارف اسلامی و قرآن کریم معرفی شده است.

• پشتکار مسابقه‌دهندگان باید جدی و با شدت و قوت ادامه دهند.

اکنون اگر دقت تازه‌ای کنیم، در می‌یابیم که ولی امر مسلمانان جهان و رهبر عزیز انقلاب اسلامی در زمان به نیابت از طرف حضرت ولی عصر(عج)، یک برنامهٔ کلی برای بهره‌گیری از سازندگی بعثت در زمان و معرفی الگوی شایسته برای حرکت ارائه فرموده‌اند.
مسابقه و مسارعه که در قرآن کریم سفارش‌شده را تأکید دارند و استمرار و ادامه را شدید و قوی می‌خواهند البته خودشان هم بحمدالله در زندگی شخصی و خانوادگی و اجتماعی پیش و بیش از دیگران در حرکتند. ان‌شاءالله احساس مسئولیتی که معظم‌له فرموده‌اند را می‌توان در فراز زیرین علت‌یابی کرد، آنجا که می‌فرمایند: «…امروز جمهوری اسلامی پرچم اسلام و پرچم بعثت را سرافراز داشته است و برای ترویج توحید به‌معنای حقیقی کلمه و تسلیم در برابر پروردگار، استحکام‌بخشیدن به عدالت در نظام اجتماعی و مبتنی‌کردن نظام اخلاقی جامعه بر فضائل انسانی، تلاش می‌کند».
بدون شک جهان بشری تشنهٔ عدالت است و آماده دریافت حقایق، بحمدالله معارف اسلامی به‌ویژه قرآن کریم آکنده از محتوای سازگار با فطرت بشری است. اکنون نظام اسلامی در ایران عزیز، میدان آزمایش مرکز اجتماعی است و نشان‌دادن تحقق معارف و مکارم اخلاق و عدالت اجتماعی است.

مسارعه و مسابقه، خواست قرآن کریم است که از اهل ایمان در آیات عدیده خواسته شده است:

«وَسَارِعُوا إِلَىٰ مَغْفِرَهٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَجَنَّهٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِینَ».

«سَابِقُوا إِلَىٰ مَغْفِرَهٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَجَنَّهٍ عَرْضُهَا کَعَرْضِ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ أُعِدَّتْ…».

مسارعه و مسابقه در مسیر پوشش مغفرتی و مرحمتی خداوند، سفارش اکید شده است. نتیجهٔ آخرتی آن، جنّت و بهشتی است که گسترهٔ آن هم‌سنگ گسترهٔ آسمان‌ها و زمین است. اگر مسارعه و مسابقه درست و کامل صورت گیرد و الگو و برنامه و هدف مشخصی داشته باشد، گسترهٔ زمین هم در پوشش مکارم اخلاق و عدالت اجتماعی نمونه‌ای از زندگی آرام‌بخش بهشتی خواهد بود.
«اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَهٍ کَرِیمَهٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا کَرَامَهَ الدُّنْیَا وَ الآخِرَهِ»
آمین یارب العالمین

نظرتان را بنویسید

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید

فهرست مطالب