پیام‌های تسلیت

پیام‌های تسلیت

دیگران

رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید

آیت‌الله العظمی خامنه‌ای

با تأسف و تأثر، خبر درگذشت مجاهد صادق و یار وفادار و معتمد امام راحل، جناب آقای حاج حبیب‌الله عسگراولادی را دریافت کردم. عمر با برکت این مبارز خستگی ناپذیر یک‌سره در خدمت اسلام و برپایی و استقرار نظام اسلامی سپری شد و از دوران جوانی تا آخرین سال‌ها، همت و تلاش و مجاهدت مخلصانه‌اش در این راه کاستی نگرفت. در دوران طاغوت، از نخستین روزهای مبارزات ملّت و روحانیّت، در کنار امام بزرگوار و در صفوف پُرخطر حضور یافت و رنج سال‌ها زندان و اسارت را صبورانه تحمل کرد و پس از پیروزی انقلاب و برپایی جمهوری اسلامی، در سنگرهای حساس و اثرگذار خدمات صادقانه ارائه کرد و تا آخر عمر پُرماجرای خود، از کار و تلاش فروگذار نکرد. رحمت و فضل الهی را برای ایشان مسئلت می‌کنم و به بازماندگان و دوستان محترم ایشان تسلیت می‌گویم.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی

درگذشت آقای حبیب‌الله عسگراولادی مجاهدی که از لحاظ تعهّد به اسلام ناب و مبارزه در راه اهداف و ارزش‌های والای اسلامی و استقبال از هر مشکلی که در سر راه این هدف مقدّس وجود دارد از نوادر مجاهدان فی سبیل الله بود.
آن مرحوم در عمر پُرافتخار خود، جز به عظمت و حاکمیت اسلام فکر نکرد و در عرصهٔ انقلاب، لحظه‌ای انقلاب را تنها نگذاشت و با قلم و قدم و بیان و فکر و اندیشه، همواره در این راه گام برداشت و با شایستگی و ویژگی‌هایی که داشت پُست‌ها و سمت‌های مهمی در اختیارش قرار گرفت و همهٔ آن‌ها را با اهتمام و اخلاق اسلامی، به انجام رسانید و به همهٔ آن‌ها اعتلاء بخشید. و به‌طور خلاصه او همیشه مورد عنایت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ بود. رحمه الله عاش سعیداً وجهات سعیداً.
ما در گذشت این بزرگمرد مجاهد را به حزب محترم مؤتلفهٔ اسلامی و پیروان خط امام و رهبری و به همهٔ علاقه‌مندان به وی به‌ویژه خانوادهٔ محترم‌شان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مبارز راه اسلام غفران و رحمت مسئلت می نماییم.

آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی

خبر درگذشت جناب آقای حاج حبیب‌الله عسگراولادی مسلمان موجب تأثر و تألم گردید. آن فقید سعید که از مبارزان پیشتاز انقلاب اسلامی و از یاران امام راحل بود در دوران ستمشاهی حبس‌ها و رنج‌ها را به جان خرید و در روزگار جمهوری اسلامی از خدمت و فعالیت در راه مصالح انقلاب، کوتاهی نکرد. برای آن فقید رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی

فقدان اسفناک مبارز با ایمان و خستگی‌ناپذیر مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی موجب نهایت تأسف گردید. آن فقید سعید، سال‌ها قبل از انقلاب و به‌طور مداوم بعد از انقلاب، در جبههٔ مدافعان نظام اسلامی بود و در خط رهبری و مرجعیت گام بر می‌داشت؛ خداوند او را غریق رحمت گرداند. اینجانب به همهٔ علاقه‌مندان ایشان مخصوصاً اعضای محترم حزب مؤتلفه و پیروان خط امام و رهبری و به‌ویژه خاندان محترم او صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم و صبر و اجر فراوان برای همگان مسئلت دارم.

آیت‌الله العظمی مظاهری

با اظهار تأسف، درگذشت یاور صدیق اسلام و انقلاب اسلامی، مرحوم مغفور جناب آقای حاج حبیب‌الله عسگر اولادی(ره) را به همهٔ بازماندگان و نیز به خیل علاقه‌مندان به آن مرحوم صمیمانه تسلیت می گوییم.
ایشان حقاً شخصیتی مجاهد و متخلّق بود که عمر شریف و بابرکتش در راه مبارزه با طاغوت و خدمت بی‌منّت به اسلام و مسلمین خصوصاً مستضعفین و محرومان و در صیانت از ارزش‌های متعالی اسلام و پاسداشت از نهاد مرجعیت و ولایت فقیه مصروف گردید و در قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی همواره در صف اول مجاهدان صالح و سیاستمداران صادق و منصف و امین قرار داشت و به‌همین سبب، اعتماد و محبت کم نظیر امام(ره) را از سال‌های دوردست به خود جلب نموده بود. از خداوند رحمان و رحیم مسئلت می‌کنم که روح ایشان را با ارواح مطهّر معصومین خصوصاً سید و سالار شیهدان(ع) محشور فرماید و به همهٔ بازماندگان و وابستگان ایشان صبر و اجر مرحمت فرماید.

آیت‌الله العظمی جوادی آملی

ارتحال مؤمن مجاهد، حاج حبیب‌الله عسگراولادی(ره) را به عموم اهل ایمان، به ویژه همفکران و مردم بزرگوار دماوند و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده، امید است مجاهدت‌های صادقانهٔ آن مرحوم برای نظام اسلامی و خدمات بی‌شائبه به طبقهٔ محروم، مورد عنایت پروردگار منان واقع شده و در پرتو قرآن و عترت با سیّد الشهداء(ع) که ایام شهادت آن حضرت است، محشور شوند.

آیت‌الله العظمی علوی گرگانی

خبر رحلت مرحوم مغفور جناب آقای حاج حبیب‌الله عسگراولادی موجب تأسف و تألم گردید، این فقید سعید از معتقدین در انقلاب به‌شمار می‌روند و در زمینه‌سازی انقلاب در عصر طاغوت، مشقات و مشکلات فراوانی را تحمل نموند.
ایشان از دوران نوجوانی و جوانی در مسیر اسلام و انقلاب و از یاوران حضرت امام(ره) در این مسیر و بعد از انقلاب در تمامی صحنه‌های کشور و در دفاع از ولایت فقیه به‌خصوص مقام معظم رهبری نقشی بی‌بدیل ایفا نمودند و یکی از صفات مهم و بارز آن مرحوم، حمایت و دفاع از فقرا و مساکین و مستضعفین و محرومان جامعه بود که خداوند ایشان را با اولیای بارگاه ملکوتی‌اش حضرت رسول اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت محشور بفرماید.
اینجانب این مصیبت را به بیت معظم و مکرّم ایشان فرزندان و برادران‌شان و همچنین همرزمان ایشان بالخصوص اعضای محترم حزب موتلفهٔ اسلامی و بالاخص به محضر شریف مقام معظم رهبری‌ تسلیت گفته و علوّ درجات آن فقید سعید را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

آیت‌الله العظمی هاشمی شاهرودی

با کمال تأثر و تأسف اطلاع یافتیم که یار دیرین امام(ره) و انقلاب مرحوم آقای حاج حبیب‌الله عسگراولادی بعد از عمری مجاهدت مخلصانه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دعوت حق را لبیک گفتند. اینجانب این مصیبت وارده را به خانوادهٔ مکرّم ایشان و دوستان و همرزمان به‌ویژه خدمت‌گزاران در کمیتهٔ امداد امام خمینی(ره) تسلیت عرض نموده، علوّ درجات را برای آن مرحوم از خداوند منان خواستارم.

علما و روحانیون

آیت‌الله جنّتی

«انالله و انا الیه راجعون»
رحلت مجاهد نستوه، جناب آقای حاج حبیب‌الله عسگراولادی موجب تألم و تأثر گردید. آن فقید سعید، در جریان نهضت اسلامی امام خمینی(ره) از مصادیق «السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ أُولَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ» بود و با برپایی دسته‌های عزاداری حضرت سیّدالشهداء(س) پیام عاشورائی شهدای کربلا را برای مبارزه با ظلم و ستم روزآمد می‌کرد و برای تحقق نظام اسلامی مشقّت سال های طولانی مجاهدت و حبس را به جان می‌خرید. او پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم همواره در خط اصیل انقلاب و پشتیبان ولایت فقیه باقی ماند و به‌ویژه با خدمت در کمیتهٔ امداد امام خمینی(ره)، عمر خود را صرف رسیدگی به محرومان و مستضعفان کرد.
امیدواریم رحلت او در روز اول محرّم الحرام، نوید پیوستن او به کاروان حضرت سیّدالشهداء(س) باشد. از خداوند متعال برای او غفران و رحمت واسعه و برای بازماندگانش صبر و اجر جزیل مسئلت داریم.

آیت‌الله راستی کاشانی

درگذشت صدیق عزیز و دیرین، از پیشتازان و فداکاران نهضت اسلامی، یار وفادار و عاشق حضرت امام قدس سره، معتمد رهبری، آقای حاج حبیب‌الله عسگراولادی موجب تأثر و تألم گردید. عبد صالح خدا و مجاهد نستوه، عمر شریف خود را در مبارزه و مجاهدت، کمک و همدردی با محرومان سپری نمود و با دلی سرشار از محبت به اهل بیت عصمت و طهارت در ایام عزای حسینی و سوگ سالار شهیدان از میان ما رفت. بدون شک نام وی با انقلاب اسلامی و خدمت به مستضعفان و حرکت در خط اسلام و مذهب احق و مرجعیت تشیع، ثبت و ضبط است. از برجستگی های آن عزیز سفر کرده، اعتدال و دوری از افراط و نصح و خیرخواهی و آرزوی همراهی و همدلی نیروهای اصیل و با سابقهٔ انقلاب و جلوگیری از تندروی و تفرقه و در یک کلام تقوای الهی و پرهیز از قضاوت عجولانه و ناروا و ترجیح اخلاق و آداب اسلامی بر سیاست و افراط گرایی و بی انصافی بود. آن مرحوم نشان داد که اخلاق و تقوا و صداقت بر هر چیزی برتری دارد و تمام رفتار سیاسی و انقلابی باید در پرتو ادب و نجابت و اخلاق دینی قرار گیرد و سعی داشت که در همین مسیر گام بردارد و همگان را هم به آن دعوت می کرد. متانت و صبر و استقامت و پرهیز از سیاست زدگی او در همین راستا بود. این ها همه مراتب صدق و صفا و تدیّن و تعهد و اخلاص او را نشان می داد. اینجانب، دوستی عزیز و برادری مهربان و باوفا را از دست دادم و در فقدانش به سوگ نشسته ام. برای آن مرحوم رحمت و غفران واسع الهی و حشر با ائمهٔ معصومین و سالار شهیدان را مسئلت دارم. به همهٔ دوستان و خادمان در کمیتهٔ امداد امام و هیئت های مؤتلفهٔ اسلامی و بازماندگان و خاندان گرامی و فرزندان عزیزش و به ویژه برادر گرامی جناب آقای حاج اسدالله عسگراولادی دام توفیقه تسلیت عرض نموده و برای همگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

آیت‌الله محسنی‌گرکانی

«انالله و انا الیه راجعون»
درگذشت مجاهد صادق و مبارزخستگی‌ناپذیر و یار وفادار امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری، مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی که عمر با برکتش را در راه خدمت به اسلام و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی گذراند، به رهبر معظم انقلاب، دوستان و خانوادهٔ محترم ایشان تسلیت عرض نموده و علوّ درجات آن مرحوم را از درگاه احدیّت مسئلت می‌نمایم.

آیت‌الله یزدی

«انا للّه و انا الیه راجعون»
درگذشت مجاهد راه خدا، مبارز خستگی ناپذیر مرحوم مغفور حاج حبیب‌الله عسگراولادی موجب تأثر و تألم فراوان گردید. آن فقید شریف که از نخستین یاران امام عظیم الشأن (ره) بود، عمر شریف خود را به مبارزه با رژیم منحوس پهلوی گذراند و در این راه مبارک، زندان و شکنجه های فراوانی را متحمل گردید. با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، آن عزیز همواره حامی انقلاب بود و خدمات فراوانی را به ویژه تأسیس کمیتهٔ امداد امام خمینی (ره) بر جای نهاد. با رحلت امام عزیز، نیز آن مرد خدوم همواره یار صدیق رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای بود و در فتنه ها و صحنه های گوناگون، همواره همگان را به پیروی از اصل مترقّی ولایت فقیه دعوت می کرد. رحلت این سرباز فداکار انقلاب اسلامی ثلم های جبران ناپذیر است. جامعهٔ مدرسین حوزهٔ علمیهٔ قم ضمن تسلیت درگذشت ایشان به خانوادهٔ محترم آن مرحوم، علوّ درجات آن عزیز از دست رفته را از خداوند متعال خواستار است.

آیت‌الله مهدوی کنی

ارتحال صدیق دیرین، مجاهد نستوه، مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی از پیشگامان نهضت امام خمینی (ره) و از خادمان مخلص اسلام که عمر شریف خود را در خدمت به آرمان های امام، انقلاب و رهبری سپری نمود، موجب تأسف شدید گردید.
آن فقید سعید از رجال صادق الوعد و از مصادیق بارز آیهٔ شریفهٔ «رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا الله» بود که در عرصه های گوناگون در مسیر ولایت و پشتیبان مخلص مبارزان و محرومان بود و در نخستین روز ماه محرم الحرام به کاروان حسینی (ع) پیوست و به دیدار مولایش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شتافت.
حقیر این ضایعهٔ مؤلمه را به محضر مبارک رهبری معظم، ملت شریف، حزب مؤتلفهٔ اسلامی و خانوادهٔ معزز آن مرحوم تسلیت می گویم و برای بازماندان محترم صبر و پاداش بزرگ آرزو دارم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

درگذشت شادروان مرحوم آقای حبیب‌الله عسگراولادی باعث تألم خاطر گردید. مبارزی که با ایمان به حقانیت مبارزه امام (ره) و روحانیّت علیه استبداد و استعمار، سیزده سال زندان و شکنجه را تحمل و پس از انقلاب اسلامی در دولت های مختلف و مسئولیت های متعدد به مردم و نظام خدمت کرد. ایشان علاوه بر همسنگری دوران مبارزه و همراهی پس از پیروزی، در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم از جمله همکاران خوب و فعال در جلسات بود. مصیبت فقدان این مسئول منصف و دل سوز را به خانوادهٔ محترم عسگراولادی، خانوادهٔ کمیته امداد امام (ره) و دوستان سال های مبارزه و زندان تسلیت می گویم و علوّ درجاتش را از درگاه الهی مسئلت می نمایم.

آیت‌الله واعظ طبسی

درگذشت جناب آقای حاج حبیب‌الله عسگراولادی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تأثر و تأسف عمیق گردید. شخصیتی که با ایمان و بصیرت، اخلاص و صداقت از مبارزان پیشتاز، مقاوم و خستگی ناپذیر دوران انقلاب اسلامی بود و پیوسته در مسیر اهداف عالیهٔ اسلام ناب محمدی (ص) ، امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی گام بر می داشت و سالیان طولانی، اسارت، زندان و شکنجه را با نهایت اطمینان و آرامش تحمل نمود. رحمت و درود الهی بر روان او باد. در جوار مرقد مطهّر حضرت رضا (ع) برای آن فقید سعید علوّ درجات و برای بازماندگان ارجمندشان صبر جمیل و اجر جزیل از پیشگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.

آیت‌الله لاریجانی

«انالله و انا الیه راجعون»
خبر درگذشت مرحوم آقای حاج حبیب‌الله عسگراولادی از پیشکسوتان عرصهٔ جهاد و مبارزه با نظام ستم شاهی که خدمات ارزنده و ماندگاری را نیز پس از انقلاب اسلامی از خود به جای گذاشتند، موجب تأثر و تألم این جانب گردید. ضایعهٔ درگذشت این اسوهٔ مبارزه و جهاد را به محضر مقام معظم رهبری، خاندان محترم و همرزمان ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم آرزوی علوّ درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

آیت‌الله حسینی بوشهری

ارتحال یار دیرین انقلاب، دبیر کل جبههٔ پیروان خط امام و رهبری، مجاهد نستوه، مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی، از پیشگامان نهضت امام خمینی (ره) و از خادمان مخلص اسلام که عمر شریف خود را در خدمت به آرمان های امام، انقلاب و رهبری سپری نمود، موجب تأسف و تأثر شدید گردید. آن فقید سعید از چهره های مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی بوده و در بیش از نیم قرن مبارزه و مجاهدت، همواره وحدت بخش نیروهای انقلابی بوده و با حضور در عرصه های گوناگون در مسیر ولایت، همواره در راه خدمت به مردم از هیچ سعی و کوششی فروگذار نکرد و با اتخاذ مواضع صریح و روشن از ارزش های نظام و انقلاب دفاع نموده و تا آخرین لحظات عمر خویش در خدمت به مردم و به ویژه محرومان و مستضعفان بود. اینجانب این ضایعهٔ مولمه را به محضر مبارک رهبری معظم، مردم شریف و خانوادهٔ معزز آن مرحوم تسلیت می گویم و برای بازماندگان محترم صبر و پاداش بزرگ آرزو دارم.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد

«انالله و انا الیه راجعون»
در نخستین روز ماه محرّم‌الحرام خبر درگذشت یار دیرین و فداکار امام(ره) و انقلاب و از پیشکسوتان عرصهٔ جهاد و مبارزه با نظام ستم‌شاهی، مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادى موجب تأثر و تأسف فراوان شد.
ارادهٔ قوی همراه با اندیشهٔ بلند، ایمان استوار و سماحت و بزرگواری ایشان، کارنامه‌ای درخشان با سابقه‌ای بیش از پنجاه‌سال مبارزه در خط رهبرى و مرجعیت از خود به‌یادگار گذاشت.
آن فقید سعید، از بنیان‌گذاران حزب مؤتلفهٔ اسلامی بود و در وحدت‌بخشی نیروهای انقلاب، نقش بسزائی داشت و پس از پیروزی انقلاب نیز علاوه‌بر خدمت در سنگرهای متعدد دولتی، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام، مؤسس کمیتهٔ امداد امام خمینی(ره) و نمایندهٔ ولی فقیه در این نهاد مقدّس و پشتیبان مخلص مبارزان و محرومان بود.
اینجانب ضایعهٔ درگذشت این مجاهد نستوه را به محضر مقام معظم رهبری، اعضاى محترم حزب مؤتلفه و پیروان خط امام و رهبرى و به‌ویژه خانوادهٔ مکرم ایشان، تسلیت عرض نموده و علوّ درجات آن مرحوم را از درگاه الهی مسئلت می‌‌نمایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیّدحسن خمینی

درگذشت یار دیرین و فداکار امام خمینی (س) و مجاهد خستگی ناپذیر سال های سخت مبارزه؛ مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی، ضایعه ای در میان یاران و یاوران حضرت امام (س) است.
آن مرحوم بی شک از خالص ترین مبارزین با رژیم ستم شاهی و از امین ترین عاشقان امام (س) بود. دل بی کینه، وسعت نظر، سماحت و بزرگواری و پاک دستی و صداقت، همه و همه در وجود مرحوم عسگراولادی به وضوح دیده می شد.
نام عسگراولادی از این پس نیز یادآور مبارزه و جهاد در روزهای سخت و بیانگر متانت و تدبیر در روزهای آزمایش و منادی امداد به نیازمندان و زجرکشیدگان در تمامی روزهای زندگی خواهد بود .
این جانب ضمن عرض تسلیت فقدان آن مرحوم به خانوادهٔ محترم و همهٔ مبارزین و همرزمانش و همچنین به برادرانم در کمیتهٔ امداد امام خمینی (س)، برای ایشان حشر با ائمهٔ اطهار (ع) و سید شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) را مسئلت دارم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیّدحسن نصرالله

«قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ هُمْ فِی صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ» شکی نیست این مرد بزرگ مصداق این آیهٔ شریفه بوده است که از لحظهٔ اول جرقهٔ این انقلاب، سهم بسزایی در آن داشته و البته در درمان زخم و ناله های مستضعفین گام هایی برداشته است. همان طوری که ایشان در جمهوری اسلامی ایران در کنار امام (ره) و رهبری و ملّت بودند، از لحظه ای که امام به ایشان و همکارانش دستور فرمودند به لبنان رفته و در کنار ملّت لبنان باشند. چه روزهایی بود، روزهای سخت تحریم، محاصره و جنگ های شدید آن هم در سال ۱۹۸۶. جناب آقای عسگراولادی در آن سال ها با تمام شجاعت در لبنان حضور پیدا کرده اند و به یاری ملّت مسلمان لبنان کار را از یک اتاق کوچک شروع کردند و چون مورد اعتماد امام (ره) ، رهبری و ملّت ایران و همچنین به یاد خدا بودند از این برکات مورد اعتماد ملّت ایران، مسئولان این کشور و رزمندگان لبنانی قرار گرفتند. این اعتماد که قابل وصف نیست، باعث شد از این اتاق کوچک با پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران و همچنین ملّت ایران و سپس ملّت لبنان، ده ها ارگان دیگر در کنارش از مدارس، مراکز خدماتی و رسیدگی به محرومین در لبنان گشایش یابد. شکی نیست حضور ایشان از نفس های مبارک امام (ره) بوده و تمامی موفقیت ها با دعای امام زمان (عج) ادامه یافته است. لازم به ذکر است که آقای عسگراولادی با خدمت به محرومین در لبنان، زمینه ای را فراهم کند که جنبش مقاومت اسلامی بتواند با همت بیش تر به پاک سازی لبنان از اشغالگران صهیونیستی و سلطه گران بپردازد. لذا از خداوند متعال خواهانیم تا روح ایشان را در اعلی علّییّن قرار دهد. ما هم عهد و پیمان می بندیم که امانت هایی که از ملّت ایران و رهبری در بین ما گذاشته شده را با تمام وجود همان طور که شهید سیّدعباس موسوی گفت حراست کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی

بسم‌الله الرحمن الرحیم
«انالله و انا الیه راجعون»
درگذشت یار دیرین امام و سرباز فداکار نهضت اسلامی، حاج حبیب‌الله عسگراولادی، همهٔ علاقه‌مندان انقلاب اسلامی و یاران امام را اندوهگین کرد.
این انقلابی دین‌باور که از نخستین روزهای شکل‌گیری نهضت اسلامی با مجاهدت و تحمل زندان‌های طولانی و فشارهای گوناگون، عمر پُربار خود را در مسیر دفاع از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران صرف نمود، در سال‌های پس از انقلاب با تأکید بر مشی انقلابی و اعتدالی و تلاش در حفظ و صیانت از ارزش‌های نظام و ایجاد اُلفت و وفاق در میان گروه‌های سیاسی در اذهان ملت شریف، کارنامه‌ای درخشان از خود به یادگار گذاشت.
آنچه این شخصیت مؤدب و متواضع، به‌ویژه در یک سال اخیر پی می‌گرفت، رویکرد اعتدالی و جلوگیری از تعمیق فاصله‌ها و دوری‌گزیدن از خشونت و تندروی بود که باید با تلاش‌های صمیمانهٔ دوست‌داران او و همهٔ مردم اخلاق‌مدار با جدّیت دنبال شود.
اینجانب فقدان آن انسان وارسته را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و به‌ویژه بیت مکرم و هم‌رزمان وی تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منّان برای آن سفر‌کرده، رحمت بیکران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیّدمحمد خاتمی

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای اسدالله عسگراولادی
یاد و نام انسانی بزرگوار که مجاهدت در راه خدا را توأم با اخلاق و ادب در همهٔ مراحل زندگی، سرمایهٔ بزرگ خویش می‌دانست، همواره در خاطر آنان که به اسلام و انقلاب و ایران دلبستگی دارند، زنده خواهد ماند.
اینک روان پاک آن عزیز در جوار رحمت حق، پاداش پاکی و نیکی خود را از خزانهٔ جوار رحمت الهی دریافت می‌کند و گوارا باد بر او این نعمت جاودان!
من مصیبت درگذشت استاد حبیب‌الله عسگراولادی را به جنابعالی و خاندان محترم عسگراولادی و به همهٔ دوست‌داران آن فقید سعید و همهٔ بستگان داغدار، تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه حضرت حق برای آن سفرکرده، علوّ درجات و برای بازماندگان معزز، صبر و اجر و سلامتی مسئلت می‌کنم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی‌سیرت

درگذشت حاج حبیب‌الله عسگراولادی مجاهد خستگی‌ناپذیر نهضت امام خمینی(ره) و رادمرد روزهای سخت مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و یار دیرین امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، موجب تأسف و اندوه فراوان شد.
بدون تردید آن مرحوم از چهره‌های برجستهٔ نهضت اسلامی و مبارزات انقلابی امام خمینی(ره) با رژیم ستم‌شاهی و خادمی صدیق در تمامی عرصه‌های مورد نیاز ایران اسلامی به‌شمار می‌رفتند.
این انقلابی مؤمن از آغازین روزهای طلوع نهضت اسلامی و قیام علیه رژیم طاغوت با تلاش و مجاهدت، عمر پُربار خود را در کنار امام راحل و در مسیر دفاع از آرمان‌ها و اهداف متعالی و مقدّس نظام اسلامی گذاشت و برای پیشرفت کشور، حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی و خدمت به محرومان، صادقانه و خالصانه تلاش و مجاهدت کرد.
آن مرحوم مدتی هم در سمت ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه، به فرهنگ و سنّت حسنهٔ وقف، امام‌زادگان و اماکن متبرّکه خدمات شایانی داشت.
بدینوسیله بر خود فرض می‌دانم، فقدان آن مجاهد خستگی‌ناپذیر را به محضر مقام معظم رهبری، ملت عزیز و بیت معزز ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق برای آن مرحوم، غفران واسعهٔ الهی و برای بازماندگان، صبر و شکیبایی را مسئلت می‌نمایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی محلاتی

«انالله و انا الیه راجعون»
خانوادهٔ محترم مجاهد نستوه و یاور رهبری و روحانیت آقای عسگراولادی
سلامٌ علیکم بماصبرتم
متقارن با ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی فعال سیاسی و آزادهٔ انقلابی چشم بر جهان فروبست تا در پیشگاه حضرت دوست، مقامی شامخ و جایگاهی رفیع یابد. مراتب تسلیت و ارادت ما را در این اندوه، پذیرا باشید.
از پروردگار بزرگ می‌خواهم به بازماندگان آن مبارز شاخص، شکیبایی عنایت فرماید و روح ایشان را در جوار ملکوتی‌اش و دریای بیکران رحمتش به آرامش برساند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاتهرانی

بسم الله الرحمن الرحیم
اولین روز محرّم‌الحرام جناب حاج حبیب‌الله عسگراولادی به لقاءالله پیوست. به‌راستی او مرد مجاهدی بود که از دیرباز جزء یاران وفادار حضرت امام(ره) بود. امید دارم که با اولیاء معصومین(ع) محشور بوده و خداوند متعال به بازماندگانش صبر و اجر عطا فرماید.
والسلام‌علیکم و رحمه‌الله

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیّدمحمود علوی

«انا لله و انا الیه راجعون»
خانوادهٔ معزز عسگراولادی
سلامٌ علیکم بماصبرتم
به این وسیله، ارتحال حاج حبیب‌الله عسگراولادی را به عموم دلسوزان انقلاب اسلامی و خانوادهٔ داغدارتان تسلیت عرض می‌نمایم. قطعاً حضور شجاعانهٔ ایشان در عرصه‌های مختلف انقلاب و در تبعیت از فرامین امام راحل و عظیم‌الشأن انقلاب(ره) و پیروی از مقام معظم رهبری و دفاع از حریم ولایت فقیه و آرمان‌های مقدّس نظام جمهوری اسلامی ایران، زبانزد خاص و عام و از ویژگی‌های بارز آن سفرکرده بود که ان‌شاءالله تا ابد جاودان خواهد ماند. از خداوند متعال برای آن سعید فقید، رحمت واسعه، غفران الهی و برای بازماندگان، صبر جمیل، اجر جزیل و سلامتی مسئلت می‌نمایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورمحمدی

بسم الله الرحمن الرحیم
«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»
فقدان مرد خستگی‌ناپذیر میدان‌های سخت، پایمرد عرصهٔ سیاست‌مداری اخلاق‌گرا و انقلابی پُرخروشِ آرام، مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی را به رهبر فرزانه، دوست‌داران نظام و ایران و بازماندگان محترم وی تسلیت می‌گویم.
آن مرحوم، به‌حق، از السّابقون انقلاب بود و در فراز‌و‌نشیب مبارزه، همواره، آهنگ و فرهنگ امام، روحانیت و ولایت داشت و تربیت و نشو و نمای او در خاندانی باتقوا و دین‌خواه و حضور در کوران مبارزه با ستم طاغوتیان، او را با درد مردم آشنا کرد؛ چنانکه اندیشهٔ امداد به مردم همیشه با وی بود.
وی از رهپویان صادقی بود که تا آخرین دم، بر سر پیمان خود با انقلاب ماند و رحلت او در نخستین روز ماه عزای حسینی، یادآور اشتیاق انقلابیون ارزش‌مدار ما به خاطرهٔ ازلی و شکوهمند ولایت شیعی است.
اینجانب در این روزهای گرامی، از بارگاه حضرت حق، برای ایشان، مغفرت بی‌پایان و رحمت بیکران می‌طلبم.
اللهم اغفره و احشره مع محبیک.

مسئولان کشور

محمود احمدی‌نژاد

بسم الله الرحمن الرحیم
«انالله و انا الیه راجعون»
درگذشت مرحوم مغفور حاج حبیب‌الله عسگراولادی که عمر خود را وقف اسلام و انقلاب اسلامی کرد، موجب تأثر شد. اینجانب این ضایعه را به محضر ملت عزیز، رهبر معظم انقلاب و بیت شریف آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.

علی لاریجانی

بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت یار دیرین انقلاب، حضرت امام و مقام معظم رهبری، مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی، دبیر کل جبههٔ پیروان خط امام و رهبری، موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.
مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی از مجاهدان خستگی‌ناپذیر و از چهره‌های مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی بودند که سابقهٔ بیش از پنجاه‌سال مبارزه، حکایت از ارادهٔ قوی و اعتقاد ژرف ایشان به استقرار نظام جمهوری اسلامی بود.
آن مرحوم از بنیان‌گذاران هیئت مؤتلفهٔ اسلامی در پیش از انقلاب بودند که اقدامات ایشان و سایر دوستانش در مؤتلفه، نقش زیادی در مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی داشت.
ایشان همچنین در وحدت‌بخشی نیروهای انقلاب، نقش فراوانی داشته و پس از پیروزی انقلاب نیز در سنگرهای متعدد از جمله نمایندگی مجلس شورای اسلامی، تصدّی وزارت در دولت‌های مختلف، تأسیس کمیتهٔ امداد حضرت امام و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، خدمات فراوانی را به نظام عرضه داشتند.
این چهرهٔ سیاسی و مذهبی همواره در راه خدمت به مردم از هیچ سعی و کوششی فروگذار نکردند و با اتخاذ مواضع صریح و روشن، از ارزش‌های نظام و انقلاب دفاع کردند و تا آخرین لحظات عمر خویش در خدمت به مردم، به‌ویژه محرومان و مستضعفان بودند.
اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت ضایعهٔ درگذشت حاج حبیب‌الله عسگراولادی به پیشگاه مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانوادهٔ محترم‌شان، برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگا صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

غلامعلی حداد عادل

درگذشت شادروان جناب آقای حبیب‌الله عسگراولادی مایهٔ تأسف و تأثر گردید. آن بزرگوار با کارنامهٔ درخشان در مبارزه با حکومت ستم‌شاهی و تحمل سال‌ها زندان و کارنامه‌ای درخشان‌تر در خدمات سیاسی و مردمی به جمهوری اسلامی ایران، به ملاقات خداوند رفت.
فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی برای این یار دیرین و امین امام راحل و مقام معظم رهبری، طلب علوّ درجات می‌کند و درگذشت او را به هم‌رزمان و دوستان و بازماندگان محترمش و نیز به یاران و همراهان وی در حزب مؤتلفهٔ اسلامی تسلیت می‌گوید.

محمد مخبر

درگذشت مجاهد خستگی‌ناپذیر حاج حبیب‌الله عسگراولادی، یار صدیق امام و رهبری را به محضر مقام معظم رهبری، خاندان محترم تسلیت عرض نموده و علوّ درجات را برای آن فقید سعید از درگاه ایزد متعال مسئلت می‌نمایم.

اسحاق جهانگیری

«انالله و انا الیه راجعون»
ارتحال مبارز خستگی‌ناپذیر مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی موجب تأسف و تأثر گردید. آن مرحوم از مجاهدان دارای سوابق درخشان در نظام جمهوری اسلامی و رهروان و پیروان واقعی حضرت امام(ره) و رهبری بود که همواره در جبههٔ مدافعان صادق و اصیل انقلاب اسلامی، برخوردار از استدلال رأی و خصیصهٔ انصاف بودند و به‌همین سبب، جایگاه و منزلت والایی نزد همهٔ نیروهای انقلاب اسلامی داشتند.
اینجانب به همهٔ علاقه‌مندان و خاندان محترم آن مرحوم، تسلیت عرض می‌کنم و از خدواند متعال صبر و شکیبایی برای بازماندگان محترم و علوّ درجات الهی برای آن فقید سعید مسئلت دارم.

محمدرضا عارف

هوالباقی
«یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ ارْجِعِی إِلَی رَبِّکِ رَاضِیَهً مَرْضِیَّهً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی»
ضایعهٔ درگذشت برادر گرامی جناب آقای حبیب‌الله عسگراولادی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب تألم و تاثر خاطر شد.
آقای حبیب‌الله عسگراولادی انسان بزرگوار و والامنشی که با اندیشهٔ بلند و ایمان استوار و تجربهٔ گران‌سنگ در عرصهٔ سیاست، یکی از یاران فعال و با وفای نظام جمهوری اسلامی ایران در مسئولیت‌های خطیر در دوره‌های مختلف بود. ایشان صدق گفتار و انصاف و حق‌گویی را در طول عمر شریف خود به‌معنای واقعی کلمه در عرصهٔ سیاست نشان داد.
اینجانب ضمن تسلیت فقدان آن مرحوم به خانوادهٔ محترم عسگراولادی و ملت شریف ایران، برای روح بلند ایشان، رحمت و مغفرت و برای بازماندگان، صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

محمدرضا باهنر

هوالباقی
«انالله و انا الیه راجعون»
درگذشت یار دیرین انقلاب، امام و رهبری، استاد قرآن حاج حبیب‌الله عسگراولادی خاطر دوست‌داران انقلاب را اندوهگین کرد.
این مرد بزرگ، عمر پُربار خود را در مسیر دفاع از آرمان‌های امام و انقلاب صرف نمود و همواره با تلاش در حفظ و صیانت از ارزش‌های نظام و ایجاد اُلفت و وفاق در میان گروه‌های سیاسی، نامی نیک از خود به‌جای گذاشت.
جامعهٔ اسلامی مهندسین فقدان این انقلابی مبارز، دانشمند آگاه را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف و بازماندگان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منّان برای آن سفرکرده، رحمت بیکران الهی و برای بازماندگان، صبر و شکیبایی مسئلت می‌نماید.

علی‌اکبر ولایتی

بسم الله الرحمن الرحیم
«انالله و انا الیه راجعون»
رحلت حاج حبیب‌الله عسگراولادی، همراه فداکار و همیشگی حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب، موجب تأسف و غم و اندوه همهٔ یاران و علاقه‌مندان انقلاب شد.
ایشان که نام خود را با سال‌های طولانی مبارزه، تلاش و تحمل فشارهای فراوان مجاهدت، مزیّن نموده، سردمدار صیانت از ارزش‌های نظام و رهبری بوده و هماره خود را به عنوان شخصیتی اخلاقی و حافظ منافع نظام در اذهان ملت ایران ثبت و سابقه‌ای درخشان از خود بر جای گذارد.
از خداوند متعال برای آن عزیز، علوّ درجات و رحمت واسعهٔ الهی و برای بازماندگان، صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

محسن رضایی

بسم الله الرحمن الرحیم
«انالله و انا الیه راجعون»
انقلابی پیشکسوت و خستگی‌ناپذیر، یار صدیق و دیرین و امین امام و مقام معظم رهبری، مدافع راستین انقلاب اسلامی و خادم متواضع و صمیمی محرومان، استاد حبیب‌الله عسگراولادی پس از عمری مجاهدت در راه خدا به زیارت حضرت حق بار یافت تا پاداش فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌هایش را دریافت کند. بی‌تردید، نام عسگراولادی در تاریخ درخشان نهضت اسلامی جاودان خواهد ماند و یاد او، همواره در محفل دوستان و یاران و همسنگرانش با استقامت و پایداری در راه خدا، عجین بوده و خواهد بود.
با دلی اندوهگین در ماتم این مجاهد نستوه، فقدان او را به محضر مقام معظم رهبری، ملت قدرشناس ایران، قاطبهٔ دوستان و هم‌رزمان و ارادت‌مندان آن مرحوم و نیز به بیت شریف عسگراولادی تسلیت عرض نموده و علوّ درجات آن فقید را از درگاه خداوند متعال طلب می‌کنم.

محمدجواد ظریف

خبر ناگوار درگذشت جناب آقای عسگراولادی از مبارزان انقلابی و از یاران صدیق و وفادار حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، موجب تأثر و تأسف عمیق گردید.
بدون شک فقدان شخصیت انقلابی، وفادار به آرمان‌های انقلاب و برخوردار از تواضع و اخلاق اسلامی و انسانی هم‌چون جناب آقای عسگراولادی، ثُلمه‌ای به نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران است.
درگذشت مرحوم عسگراولادی را به خانوادهٔ مکرم ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند منّان برای آن مرحوم، رحمت و مغفرت و برای بازماندگان، صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

علی شمخانی

خبر رحلت مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی که حقیقتاً محبوب دل‌ها و مورد علاقهٔ همهٔ مردم شریف ایران اسلامی بود، موجب تأثر فراوان گردید.
این مرد بزرگ، با مجاهدت‌های خود در دوران ستم‌شاهی خدمات کم‌نظیری را در پی‌ریزی و پیروزی انقلاب اسلامی داشت و پس از انقلاب نیز همواره محور اُمید و هم‌دلی در میان فعالان و دلسوزان نظام اسلامی بود.
او چنان زیست که آشکارا نشان می‌داد مورد محبت الهی است و محبت او را خداوند در دل‌ها جا داده است.
روحش شاد و در جوار اولیاء الهی خاصه حضرت سیّدالشهدا ابی‌عبدالله الحسین(ع) محشور باد.

علی‌اکبر صالحی

با کمال تأسف و تأثر اطلاع یافتم که حاج حبیب‌الله عسگراولادی، از پیشگامان نهضت اسلامی و یکی از شخصیت‌های متین و جامع‌‌نگر نظام جمهوری اسلامی، دعوت حق را لبیک گفته و به سرای باقی شتافته است.
اینجانب این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و تمامی خدمت‌گزاران نظام اسلامی، به‌ویژه خانوادهٔ ارجمند آن مرحوم و هم‌رزمان و هم‌فکران ایشان تسلیت عرض کرده و علوّ درجات را برای آن فقید سعید، از درگاه ایزد متعال مسئلت دارم.

عبدالرضا رحمانی فضلی

خانوادهٔ محترم عسگراولادی مسلمان
سلام علیکم
خبر درگذشت مرحوم جناب آقای حبیب‌الله عسگراولادی مسلمان که بخش زیادی از عمر پًرثمر خود را در مسئولیت‌های مختلف در راه اعتلاء و خدمت به انقلاب، اسلام و کشور سپری نمودند، موجب تألم و تأسف فراوان گردید.
اینجانب ضمن ابراز هم‌دردی و عرض تسلیت و تعزیت فقدان این برادر بزرگوار، از درگاه حضرت باری‌تعالی برای آن فقید سعید، رحمت و آمرزش الهی و برای بازماندگان محترم، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

سیّدشهاب‌الدین صدر

درگذشت مجاهد نستوه مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی بعد از عمری مجاهدت خستگی‌ناپذیر و مخلصانه، موجب اندوه علاقه‌مندان انقلاب و یاران صدیق امام راحل گردید. آن بزرگوار سال‌ها عمر پربرکت خویش را صرف استقرار نظام اسلامی و آرمان‌های انقلاب نمودند و بعد از آن نیز با حضور در سطوح مختلف مدیریتی منشاء خیر و برکت بسیاری برای این کشور بودند.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به بیت شریف آن مرحوم از درگاه ایزد منان برای آن فقید سعید علوّ درجات و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.
«رئیس کل سازمان نظام‌پزشکی»

کاظم جلالی

بسم الله الرحمن الرحیم
«انالله و انا الیه راجعون»
درگذشت یار وفادار انقلاب، امام(ره) و رهبری، مرحوم آقای حبیب‌الله عسگراولادی موجب تأثر و تأسف عمیق اینجانب گردید.
یاد خدمات مخلصانهٔ آن مرحوم به انقلاب در سال‌های دوران سخت مبارزه و در دوران پیروزی انقلاب تاکنون، هرگز فراموش نخواهد شد و در بارگاه الهی موجب رحمت و مغفرت حضرت حق خواهد بود.
اینجانب رحلت آن فقید سعید را به محضر رهبر معظم انقلاب، بیت محترم و فرزندان گرامی آن مرحوم و به خانواده‌های عزادار صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال اجر و صبر برای آنان مسئلت می‌نمایم.

حسین انواری

«انالله و انا الیه راجعون»
با قلبی آکنده از تألم و تأثر رحلت مفسّر قرآن، یار دیرین امام و رهبری، مبارز و انقلابی نستوه، نمایندهٔ فقید ولی فقیه در کمیتهٔ امداد امام خمینی( ره )، جناب آقای حاج حبیب‌الله عسگراولادی را به پیشگاه حضرت بقیهالله‌الاعظم، روح ملکوتی امام راحل، محضر مقام معظم رهبری، مردم ولایت‌مدار کشور و بیت آن مرحوم تسلیت عرض می‌نمایم.

محسن رفیق‌دوست

بزرگ‌مرد ولایت‌مدار آزموده و اسلام‌شناس عالم و عامل و مردم‌دوست بی‌نظیر و خستگی‌ناپذیر آقای حاج حبیب‌الله عسگراولادی به ملکوت اعلا پیوست.
ارتحال معتمد امام و رهبری و این انسان مبارز با انصاف و مدیر و مدبّر و یاور محرومان و مستضعفان که پس از هفتاد روز تحمل رنج بیماری در روز اول ماه محرّم به دیدار محبوب شتافت را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج) و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و خانوادهٔ محترم ایشان و به خانوادهٔ بزرگ کمیتهٔ امداد حضرت امام(ره) و هم‌رزمان و دوست‌داران ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن فقید سعید علوّ درجات و برای بازماندگان و دوستان ایشان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

محمدعلی نجفی

بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت یار دیرین انقلاب و حضرت امام(ره)، مبارز نام‌آشنای نهضت انقلاب اسلامی، مرحوم مغفور حاج حبیب‌الله عسگراولادی را صمیمانه تسلیت عرض می‌نمایم.
زندگی پرفراز و نشیب آن مرحوم، الگو‌گرفته از سیرهٔ سرور آزادگان و سالار شهیدان، حضرت ابا‌عبدالله الحسین(ع) بود و چه نیکو در نخستین روز از ماه محرّم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و ایستادگی در برابر ظلم، جان به جان آفرین تسلیم کرد.
این مجاهد نستوه و آزاده، از همان نخستین روزهای شکل‌گیری نهضت اسلامی، همگام با حضرت امام خمینی(ره) در راه دشوار انقلاب گام برداشت و همواره از نزدیک‌ترین یاران امام و مورد اعتماد و وثوق ایشان بود و در این مسیر مخاطرات بسیاری را از سر گذراند. پس از انقلاب نیز از یاران نزدیک و مورد اعتماد حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بود و مسئولیت‌های خطیری را عهده‌دار شد و طی سال‌های طولانی در جایگاه خدمت به محروم‌ترین اقشار میهن عزیزمان منشاء خدمات ماندگاری بود.
از خداوند متعال صبر و شکیبایی برای بازماندگان محترم و علوّ درجات الهی را برای آن مرحوم مغفور خواستارم. باشد که در ایام سوگواری سالار شهیدان با حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا محشور شود.

یوناتن بت‌ کلیا

خبر ناگوار در گذشت مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی جامعهٔ ایران را بسیار آزرده‌خاطر ساخت و همگام با ملت ایران، اتحادیهٔ جهانی آشوریان به نمایندگی از آشوریان ایرانی داخل و خارج از کشور این مصیبت وارده را به مقام معظم رهبری، مسئولان نظام، اعضای محترم حزب مؤتلفهٔ اسلامی و خانوادهٔ آن مرحوم تسلیت عرض می‌نماید.
یقین می‌دانیم فقدان آن مجاهد نستوه از ستون‌های استوار خیمهٔ انقلاب اسلامی ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر می‌باشد.
ما آشوریان برای مغفرت ایشان از درگاه حق‌تعالی به دعا ایستاده و صبر و شکیبایی را برای همهٔ بازماندگان خواهانیم.
«دبیرکل اتحادیهٔ جهانی آشوریان و نمایندهٔ آشوریان در مجلس»

نهادها و تشکّل‌ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی

«انا لله و انا الیه راجعون»
«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»
همزمان با ماه محرّم‌الحرام و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خبر درگذشت مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر، پیشکسوت نهضت اسلامی، زجرکشیدهٔ دوران سخت مبارزه، یار صدیق وفادار امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حامی و پشتیبان فقرا و محرومین جناب استاد حاج حبیب‌الله عسگراولادی مایهٔ تأثر و تألم عمیق گردید.
ایشان در طول عمر پر برکت خود همراه در تبعیت از ولایت و دفاع از انقلاب و نظام مقدّس جمهوری اسلامی و روحانیت، استوار و با صلابت بود و لحظه‌ای تردید نداشت.
تلاش وی در جهت همدلی و وحدت مسئولان و کارگزاران نظام در جهت جلوگیری از شکاف و انشقاق بین خواص زبان‌زد همگان بود.
خدمات صادقانه و اثرگذار در سنگرهای حساس، به‌ویژه در دو دوره نمایندگی و نایب رئیسی مجلس شورای اسلامی و نمایندگی ولی فقیه و ریاست شورای مرکزی کمیتهٔ امام خمینی(ره) و دستگیری از نیازمندان به کسی پوشیده نیست.
ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فقدان این مجاهد صادق را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری، بازماندگان، دوستان و یاران به‌ویژه امدادگران پرتلاش کمیته امداد خمینی(ره) تسلیت عرض نموده، برای‌ آن فقید رحمت و غفران الهی و برای خانواده مصاب صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نماییم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مجاهد عالی‌قدر مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی در زمرهٔ فداکارترین و وفادارترین یاران حضرت امام(ره) در طول نهضت اسلامی محسوب می‌شود که آثار و پیامدهای حضور فعالانه و صادقانهٔ وی در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پذیرش مسئولیت‌های خطیر از واقعیات انکارناپذیری است که بازخوانی آن، به‌ویژه برای نسل جوان میهن اسلامی بسیار آموزنده و الهام‌بخش خواهد بود.
مرحوم عسگراولادی در تمامی عمر خود حتی برای لحظه‌ای از تلاش و حمایت در راه دفاع از اسلام و صیانت از انقلاب و نظام اسلامی دریغ نکرد و مرور تاریخ انقلاب اسلامی حکایت از همراهی و نقش‌پذیری‌های مؤمنانه و تأثیرگذار آن فقید سعید است که در این میان ارادت مرجعیت و روحانیت اصیل و تبعیت وی از ولایت فقیه از درخشندگی خاصی برخوردار است.
این ضایعهٔ اندوه بار را به مقام معظم رهبری، مراجع عالی‌قدر و روحانیت معظم، بیت معزی و ملت شریف و انقلابی ایران تسلیت می‌گوییم و از درگاه خداوند برای آن انقلابی صالح، طلب مغفرت و رحمت واسعهٔ الهی مسئلت می‌کنیم.

شورای عالی انقلاب فرهنگی

خبر درگذشت یار دیرین امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و یکی از مبارزان نستوه انقلاب اسلامی، مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی، موجب تأثر و تألم همهٔ مشتاقان انقلاب اسلامی شد.
آن عزیز که از پیشگامان مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی بود، با توانی خستگی ناپذیر در این مسیر، نقش مؤثری در مبارزه علیه استبداد شاهنشاهی داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در عرصه‌های مختلف خدمت‌گزاری به نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران، تلاش‌های گسترده و مؤثری داشت که اقدامات ایشان در کمیتهٔ امداد امام خمینی(ره) یکی از این خدمات ماندگار است.
مرحوم عسگراولادی تا آخرین لحظات عمر خویش، خود را وقف خدمت به مردم و نظام کرده بود و در شرایط حساس کشور نیز همواره با بصیرت و نگرشی عمیق به دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه پرداخت.
شایان ذکر است، دبیرخانهٔ شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن عرض تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و خانواده و بستگان مرحوم عسگراولادی، برای آن عزیز رحمت و مغفرت واسعهٔ الهی و حشر با مولایش سیّدالشهداء(ع) که در طلیعهٔ ماه عزای آن امام شهید به رحمت حق پیوست، مسئلت می‌کند.

سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

مرحوم عسگراولادی بیش از شش‌دهه مبارزه و مجاهدت در راه به ثمر‌رساندن آرمان‌های انقلاب را در پروندهٔ خود دارد. او از دوران جوانی که درس‌های اخلاق را نزد مرحوم شیخ حسین زاهد(ره) فرا می‌گرفت، با افکار امام خمینی(ره) همراه شد و تا زمان درگذشتش در هر سنگری که برای دفاع از آرمان های امام و انقلاب نیاز بود حاضر شد.
روابط عمومی رسانهٔ ملی درگذشت این سیاست‌مدار خوشنام را به همه دوست‌داران انقلاب تسلیت می‌گوید.

سازمان بسیج مستضعفین

«انا لله و انا الیه راجعون»
سازمان بسیج مستضعفین، درگذشت یکی از پیشتازان حاکمیت ولایت فقیه و یار وفادار و مطیع امر امام خامنه‌ای، برادر بزرگوار جناب آقای حاج حبیب‌الله عسگراولادی را به محضر نورانی مقام معظم ولایت و آحاد مردم شریف کشورمان به‌ویژه خانوادهٔ معظم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و در ایام محرّم حسینی، شفاعت امام عزیز کربلاییان را برای این برادر مجاهد مسئلت می‌نماید.
روحش شاد

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

حاج حبیب‌الله عسگراولادی که مرد دوران‌های سخت و از یاران دیرین و وفادار انقلاب اسلامی و نهضت عظیم اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بود، از نخستین روزهای شکل‌گیری نهضت اسلامی با مجاهدت‌های فراوان و تحمل زندان‌های طویل‌المدت و فشارهای گوناگون عمر پربرکت خود را صرف دفاع از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و تبیین اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی نمود و در این مسیر با تلا‌ش‌های مجاهدانه و خالصانهٔ خود، جان خود را در طبق اخلاص نهاد و در اولین روز عزای سیّدالشهداء(ع) به دیار حق شتافت.
این پیشتاز و پیشکسوت انقلاب اسلامی دارای شخصیتی چندوجهی، پرصلابت و فراجناحی در میان مردم ایران بود که در کارنامهٔ اجرایی و خدمتی خود سوابق متعدد، گستردهٔ مدیریتی، جهادی و نمایندگی حضرت امام خمینی(ره) و نمایندگی چند دوره مجلس شورای اسلامی و دبیرکل حزب مؤتلفهٔ اسلامی و جبههٔ پیروان خط امام و رهبری به چشم می‌خورد.

فراکسیون زنان و خانوادهٔ مجلس شورای اسلامی

«انا لله و انا الیه راجعون»
با عرض تسلیت و تعزیت ایام حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) و شهادت سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) درگذشت مبارز خستگی‌ناپذیر و یار صدیق و با وفای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری،‌استاد گرانقدر آقای حاج حبیب‌الله عسگراولادی را تسلیت عرض می‌نماییم.
درگذشت این مبارز نهضت اسلامی چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند، ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست. او که بخشی از زندگی خویش را وقف کمک و یاری‌رساندن به مظلومان و ایتام و زنان بی‌سرپرست و مددجویان کمیتهٔ امداد امام خمینی(ره) نمود، نگاه کریمانهٔ ایشان به زنان و خانواده، چیزی نیست که از یادها برود.
فراکسیون زنان و خانوادهٔ مجلس شورای اسلامی این ماتم جانگداز را به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران اسلامی و خانوادهٔ مکرم ایشان و تمامی زنان و کودکان مددجوی کمیتهٔ امداد حضرت امام(ره) تسلیت عرض نموده و برای آن عزیز سفرکرده، علوّ درجات را از خداوند متعال طلب می‌نماید.

فراکسیون یاوران امداد امام(ره)

«انالله و انا الیه راجعون»
درگذشت پیر انقلاب اسلامی، اُسوهٔ تقوا و مبارزه، سرباز فداکار ولایت، یار دیرین حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری حاج حبیب‌الله عسگراولادی اندوه سنگینی برای همهٔ اُمّت حزب‌الله و دوست‌داران انقلاب اسلامی می‌باشد.
بی‌شک درگذشت این زجر‌کشیدهٔ انقلاب اسلامی در روز اول محرّم اباعبدالله الحسین(ع) مزد و ثمرهٔ سال‌ها مجاهدت خالصانه و خاشعانهٔ وی در راه اسلام و نظام مقدّس جمهوری اسلامی است که به فرمودهٔ ولی امر مسلمین، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، ایشان عمر پربرکت‌شان یک‌سره در خدمت اسلام و برپایی و استقرار نظام اسلامی سپری شد.
شخصیت آن بزرگ مردم فقید، به ما آموخت که در هر شرایطی مطیع امر الهی باشیم و در این راه، مجاهدت، ایثار و صبر پیشه کنیم.
فراکسیون یاوران امداد امام(ره) مجلس شورای اسلامی، فقدان آن مجاهد صادق، پدر معنوی کمیتهٔ امداد امام خمینی(ره)، یاور محرومان و مستضعفان را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، ملت شریف ایران و همچین بیت مکرم ایشان و امدادگران نهاد مقدّس کمیتهٔ امداد، تسلیت عرض نموده و از درگاه الهی طلب رحمت بی پایان و علوّ درجات برای ایشان و برای بازماندگان ایشان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نماید.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیهٔ خواهران

بسم الله الرحمن الرحیم
رحلت اسوهٔ مقاومت و پایداری و مبارزه با طاغوت و طاغوتیان مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی ثلمه‌ای بزرگ برای یاران انقلاب اسلامی است. ایشان که عمر پربرکت خود را در راه مبارزه با کج‌روی‌ها و انحرافات شاه و اطرافیانش و نیز مجاهدت برای پیروزی انقلاب و تلاش در راه تثبیت و نشر فرهنگ آن مصروف نمود، بی‌گمان از خود الگویی تمام‌عیار برای نسل‌های بعدی این نهضت به یادگار گذاشت.
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیهٔ خواهران مصیبت ارتحال این یار خدمت‌گزار نظام اسلامی و سرباز فداکار امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری را محضر حضرت ولی‌عصر(عج) مقام عظمای ولایت، هم‌رزمان و آحاد ملت قدرشناس ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌نماید.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدّس

بی‌تردید عمر پربرکت و سرشار از لحظه‌ها و صحنه‌هایی که این مبارز شجاع و فداکار برای صیانت از دین و پیش‌برد اهداف نهضت اسلامی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب صرف کرد و نیز انجام خدمات صادقانه و مردمی و نقش‌آفرینی‌های سترگ دوران هشت سال دفاع مقدّس و همچنین راهبری کمیتهٔ امداد امام خمینی(ره) توسط ایشان، سرمایهٔ گران‌قدری را در اختیار شیفتگان عرصهٔ جهاد و خدمت به کشور قرار داده است.
ارتحال آن انسان وارسته و یار دیرین امام(ره) و همراه و پیرو همیشگی مقام معظم رهبری را تسلیت می‌گوییم.
ایمان، عمل انقلابی، تقوای سیاسی و ولایت‌مداری در طول دوران حیات مبارزاتی و سپس حضور در سنگرهای حساس و تأثیرگذار مدیریتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ملاک‌ها و معیارهای ارزشمند و سعادت‌بخشی است که تبلور آن در زندگی مرحوم عسگراولادی، آن انقلابی مؤمن را در حافظهٔ تاریخی ملت ایران همواره عزیز و زنده نگه خواهد داشت.

رئیس خانهٔ احزاب ایران

خانهٔ احزاب ایران با تأثر فراوان درگذشت حاج حبیب‌الله عسگراولادی این مبارز سخت‌کوش، بیداردل، با انصاف و اعتدال‌گرا را به خانوادهٔ محترم ایشان و اعضای حزب مؤتلفه تسلیت می‌گوید.
از خداوند بزرگ برای این بزرگوار علوّ درجات و برای بازماندگان آن صبر جمیل آرزومندیم.
حسین کاشفی

مجمع روحانیون مبارز

درگذشت یار دیرین و با وفای امام خمینی(س)، مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی که عمر پرثمر و سراسر مبارزه و تلاش و خدمت او در مبارزه علیه رژیم ستمشاهی، استقرار نظام جمهوری اسلامی و خدمت به مردم، به‌ویژه محرومان و مستضعفان کارنامه‌ای درخشان و نامی نیک و ماندگار از او به جای گذاشت، موجب تأسف و تأثر گردید.
مجمع روحانیون مبارز این ضایعه و مصیبت را به خاندان عسگراولادی و هم‌رزمان و همراهان او، به عموم مردم شریف به‌ویژه خانوادهٔ بزرگ کمیتهٔ امداد امام خمینی تسلیت می‌گوید.

حزب مؤتلفهٔ اسلامی

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ»
حبیب‌الله عسگراولادی، حبیب امام و محبوب رهبری و خادم مردم و اسلام به رحمت الهی پیوست.
عمر پر برکت این عبد صالح و مبارک، خداوند در اطاعت از شرع و تبعیت از ولایت و امامت و عمل به احکام اسلام و فقاهت، در جهاد صادقانه با دشمنان اسلام و ایران و دلسوزی برای نظام جمهوری اسلامی و خدمت به بندگان خدا به‌ویژه مستضعفان و محرومان پایان یافت. بیش از ۱۳ سال زندان‌های طاغوت، شاهد مقاومت مکتبی او و شجاعت علوی، استقامت حسینی و آموزش‌های اسلامی به زندانیان و مبارزه با الحاد و التقاط و نفاق و با طاغوتیان بود. ۳۴ سال فعالیت عسگراولادی در ابعاد مختلف در نظام جمهوری اسلامی، کارنامهٔ درخشانی از وی به یادگار گذاشته است. خدمات نهادی که با نام مقدّس امام خمینی(ره) مزیّن است، تحت مدیریت او در امداد به همهٔ نیازمندان و رسیدگی به نیازها، در سراسر میهن اسلامی از بشاگرد تا روستاهای مرزی و از عشایر و شهرنشین‌ها زیباترین خدمت‌رسانی را ترسیم کرده است و در خارج از کشور از آوارگان فلسطین مظلوم تا مظلومان کشورهای اسلامی را در بر دارد. هم‌رزمی او با کاروان شهدا از امانی، بخارایی، نیک‌نژاد، هرندی، اندرزگو، عراقی، لاجوردی، بهشتی، مطهری، محلاتی، مفتح، باهنر، رجایی، کچویی، حاج‌آقا مصطفی خمینی، صیاد شیرازی و شهدای دفاع مقدّس، صفحهٔ زیبایی از جهاد و قیام برای خدا را ترسیم کرده است. مجاهدت و مقابلهٔ او در جریان مبارزه با کاپیتولاسیون آمریکایی و حمایت او از تسخیر لانهٔ جاسوسی آمریکا و انقلاب دوم فراموش‌ناشدنی است. حضور فعّال و صادقانهٔ عسگراولادی در صحنهٔ انقلاب اسلامی و دفاع از آن و میدان‌های سیاسی ولایی و تشکّل اسلامی، گویای نمونه‌ای برجسته از یک سیاست‌مدار انقلابی اسلامی است.
خدمات فرهنگی عسگراولادی در نهاد مقدّس امداد امام خمینی(ره) و در مبارزه با طاغوت و زندان‌های مهیب شاه و در صحنهٔ کتب و تفسیر و تأسیس مدارس اسلامی، کم‌نظیر است. او آزاده‌ای سرافراز و جانباز انقلاب اسلامی در جریان ترور وی توسط منافقین بود.
یار امام و رهبری پس از ۸۰ سال زندگانی سراپا جهاد، خدمت، پاکی و تزکیه به دیدار پروردگار شتافت تا در محضر خدای متعال در خدمت امام و شهدای انقلاب اسلامی و همهٔ فداکاران در راه ارزش‌های الهی قرار گیرد.
حزب مؤتلفهٔ اسلامی، ضایعهٔ فقدان این یار عزیز و شخصیت ممتاز مؤتلفهٔ اسلامی را به محضر مقام معظم رهبری، روح بلند امام خمینی(ره) و محضر مراجع محترم تقلید و همهٔ شهدا، فداکاران و محرومان و ملت بزرگ مسلمان تسلیت می‌گوید. برای او علوّ درجات و برای بازماندگان و یارانش اجر و صبر کامل مسئلت می‌دارد و امید دارد که همهٔ یاران وی با کوشش و تلاش همه‌جانبه در شورای مرکزی حزب مؤتلفهٔ اسلامی راهش را ادامه دهند.

جبههٔ پیروان خط امام و رهبری

«انالله و انا الیه راجعون»
درگذشت یار دیرین امام و رهبری و مبارز دیرین نهضت اسلامی، حاج حبیب‌الله عسگراولادی، همهٔ علاقه‌مندان انقلاب اسلامی و یاران امام را اندوهگین کرد. آن مرحوم بی‌شک از خالص‌ترین مبارزین با رژیم ستمشاهی و از امین‌ترین عاشقان امام و رهبری بود.
ایشان که نام خود را با سال‌های طولانی مبارزه، تلاش و تحمل فشارهای فراوان مجاهدت، مزیّن نموده، سردمدار صیانت از ارزش‌های نظام و رهبری بوده و همواره خود را به عنوان شخیصتی اخلاقی و حافظ منافع نظام و پیرو بی‌چون و چرای رهبری و ولایت فقیه در اذهان ملت ایران ثبت و سابقهٔ درخشان از خود بر جای گذارد.
جبههٔ پیروان خط امام و رهبری، شورای اصناف کشور، مجامع امور صنفی تولیدی و توزیعی تهران و جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار رحلت آن فقید سعید را به محضر رهبر معظم انقلاب، بیت محترم و به خانواده‌های عزادار صمیمانه تسلیت عرض می‌کند و از خداوند متعال اجر و صبر برای آنان مسئلت می‌نماید.
«شورای اصناف کشور، مجامع امور صنفی تولیدی و توزیعی تهران و جامعهٔ انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار»

حزب مردم‌سالاری

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»
درگذشت مبارز خستگی‌ناپذیر دوران خفقان و ظلم و بی‌عدالتی و یاور دیرین امام خمینی(ره) موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.
بدون شک نام مرحوم عسگراولادی در تاریخ پنج‌دههٔ اخیر مبارزات ملت رشید ایران جهت پیروزی انقلاب اسلامی و کمک به نظام و رهبری، فراموش ناشدنی است.
منش منصفانه و بینش منطقی و روش اعتدالی این پیر فهیم عرصهٔ سیاست باید سرلوحه احزاب به‌ویژه اصولگرایان باشد.
هرچند مواضع معقول ایشان در خصوص حوادث سال ۸۸ خوشایند برخی افراطیون نبود، اما یاوران سختی‌کشیدهٔ دوارن انقلاب به خوبی می‌فهمیدند که آن حامی بزرگ گفتمان انقلابی مواضع مذکور را جزء از سر دلسوزی و خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران اتخاذ نکرده است.
پیام مرحوم عسگراولادی در کنگرهٔ یازدهم حزب مردم‌سالاری بیانگر نگاه مثبت ایشان به اندیشهٔ تحزّب در جمهوری اسلامی ایران بود.
حزب مردم‌سالاری در گذشت آن زنده‌یاد را به خانواده و فرزندان محترم و همهٔ دوست‌داران انقلاب و نظام، به‌ویژه اعضای محترم حزب مؤتلفهٔ اسلامی تسلیت گفته و از خداوند سبحان حشر و نشر آن مجاهد نستوه را در ایام محرّم به سرور و سالار شهیدان عالم، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش مسئلت دارد.

جامعهٔ زینب(س)

بسم الله الرحمن الرحیم
«انا لله و انا الیه راجعون»
ارتحال ملکوتی یار صدیق امام راحل و مقام معظم رهبری، پدر معنوی اصولگرایان انقلاب اسلامی ایران غم سنگینی را بر دل یاران و همراهان ایشان وارد نمود و جای خالی ایشان در همیشهٔ تاریخ سیاسی ایران باقی خواهد ماند.
فقدان حضور ایشان را به تمامی پیروان، یاران و خانوادهٔ معزز ایشان و هم‌رزمان و جبههٔ پیروان خط امام و رهبری تسلیت عرض نموده و از درگاه باری‌تعالی برای ایشان علوّ درجات و برای بازماندگان‌شان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندیم و یاد ایشان همیشه در خاطرمان زنده خواهد ماند.
راهش پر رهرو و یادش گرامی باد.

جامعهٔ اسلامی مهندسین

هوالباقی
«انا لله و انا الیه راجعون»
درگذشت یار دیرین انقلاب، امام و رهبری و استاد قرآن حاج حبیب‌‌الله عسگراولادی، خاطر دوست‌داران انقلاب را اندوهگین کرد. این مرد بزرگ، عمر پر بار خود را در مسیر دفاع از آرمان‌های امام و انقلاب صرف نمود و همواره با تلاش در حفظ و صیانت از ارزش‌های نظام و ایجاد الفت و وفاق در میان گروه‌های سیاسی، نامی نیک از خود به جای گذاشت.
جامعهٔ اسلامی مهندسین، فقدان این انقلابی مبارز، دانشمند و آگاه را به مقام معظم رهبری، ملت شریف و بازماندگان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای آن سفرکرده رحمت بیکران الهی و برای صبر و شکیبایی مسئلت می نماید.

جامعهٔ اسلامی کارمندان

بسمه تعالی
حاج حبیب‌الله عسگراولادی از شخصیت‌های بارز انقلاب اسلامی، معتمد حضرت امام خمینی و یار و امین مقام معظم رهبری با سابقه‌ای درخشان از مبارزه و جهاد و خدمت به انقلاب اسلامی و محرومین در چهاردهم آبان ۹۲ برابر با اول محرّم به ملکوت اعلی پیوست.
جامعهٔ اسلامی کارمندان یاد این عزیز سفرکرده و مجاهدت‌های وی در پیروی از خط نورانی امام و رهبری و تلاش خستگی‌ناپذیر برای رفع آلام نیازمندان را گرامی داشته و فقدان این عارف انقلابی و پیشکسوت تحزّب اسلامی را به رهبر معظم انقلاب، خانوادهٔ محترم، اعضای حزب مؤتلفهٔ اسلامی و جبههٔ پیروان خط امام و رهبری تسلیت عرض نموده و رحمت الهی برای ایشان مسئلت داریم.

نمایندهٔ جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران

«کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَهُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَیْنَا تُرْجَعُونَ»
با کمال تأسف و تأثر خبر درگذشت مبارز انقلابی جناب آقای حاج حبیب‌الله عسگراولادی را دریافت کردم. ایشان از همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی هم‌چون دیگر انقلابیون حمایت از آرمان فلسطین و دفاع از فلسطینیان در مقاومت خود علیه صهیونیست‌های اشغالگر را سرلوح برنامه‌ها و کارهای خود قرار داده بودند و وقتی به رسم هر ساله در روز جهانی قدس برای ضیافت افطاری خدمت ایشان و دیگر عزیزان مؤتلفه می‌رسیدیم بار دیگر بر پشتیبانی از ملت فلسطین به عنوان یک اصل راسخ تأکید می‌کردند.
اینجانب از طرف خود و به نمایندگی از جنبش مقاومت اسلامی حماس و ملت ستم‌دیدهٔ فلسطین درگذشت مرحوم عسگراولادی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران، همکاران ایشان در حزب مؤتلفهٔ اسلامی و بستگان و خانوادهٔ معززشان تسلیت گفته و برای مرحوم مغفرت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.
خالد قدومی

دبیر جبههٔ حزب‌الله

بسم الله الرحمن الرحیم
با کمال تأسف و تأثر، ارتحال مجاهد نستوه، معتمد امام(ره) و رهبری، استاد اخلاق و تواصی‌کنندهٔ بحق و صبر، جناب آقای حاج حبیب‌الله عسگراولادی را تسلیت عرض می‌نمایم.
حاج حبیب‌الله عسگراولادی، عمر با برکت خود را در راه خدمت به دین محمد(ص) و آل محمد(ص) سپری نمود و الگوی جوانان و همهٔ اقشار جامعهٔ متدیّن و حزب‌الله اصیل برای تلاش و مجاهدت مخلصانه گردید. این مجاهد صدیق، از نخستین روزهای مجاهدت ملت و روحانیت، در کنار امام(ره)، مراجع بزرگوار و روحانیت نستوه در عرصه‌های پر خطر انقلاب اسلامی حضور مخلصانه یافت و تا آخر عمر، لحظه‌ای از مجاهدت و پاسداری از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی باز نایستاد و به‌درستی
که او از رستگاران است. مصیبت فقدان این سرباز دین محمد(ص) و آل محمد(ص) را به خانوادهٔ محترم عسگراولادی، خانوادهٔ کمیتهٔ امداد امام (ره)، هم‌رزمانش در حزب مؤتلفهٔ اسلامی به‌ویژه جناب آقای بادامچیان و آقای محمّد‌علی امانی و همهٔ دوست‌دارانش و نیروهای اصیل حزب‌اللهی تسلیت عرض نموده و علوّ درجاتش را از خداوند سبحان مسئلت می‌نمایم.
حجّت

سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام(ره)

جناب آقای حاج حبیب‌الله عسگراولادی یکی از یاران قدیمی و فداکار امام خمینی و مجاهدی استوار در سال‌های سخت مبارزه با حکومت پهلوی و یاوری خستگی‌ناپذیر برای محرومان و مستضعفین بود. آن مرحوم یکی از مخلص‌ترین مبارزین با رژیم ستمشاهی و از عاشقان حضرت امام خمینی بود. انصاف و مهربانی، بی‌تکلّفی و تلاش برای رضای خداوند از ویژگی‌های برجستهٔ ایشان بود که بی‌شک تحصیل مشی ایشان برای فعالان عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، به‌خصوص جوانان می‌تواند منشاء خیر و اتفاق‌نظرهای مبارکی باشد.
سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام(ره) ضمن عرض تسلیت فقدان آن مرحوم به خانوادهٔ محترم و شما جوانان و دانشجویان حزب مؤتلفهٔ اسلامی از خداوند متعال رحمت و غفران الهی و حشر با ائمهٔ اطهار را برای ایشان مسئلت می‌نماید.

جمعیّت ایثارگران انقلاب اسلامی

مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی به واقع یکی از سابقون انقلاب و نظام مقدّس جمهوری اسلامی بود که مجاهدت‌های ایشان، علیه رژیم طاغوت و تلاش‌های شبانه‌روزی وی از ابتدای انقلاب اسلامی تا آخرین روزهای حیات‌شان، عزّت و افتخار این ملت را فزونی بخشید و آن‌گونه که امام راحل در وصف آن فقید سعید فرمودند، ایشان «شخص صالح و کارآمد متدیّنی» بود که خود را وقف انقلاب و محرومین و مستضعفین کرده بودند.
جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن عرض تسلیت درگذشت مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی که اینک در محضر خداوند سبحان، آرام گرفته، به محضر رهبر معظم انقلاب، خانوادهٔ محترم‌شان، ملت شریف ایران و اعضای محترم حزب مؤتلفهٔ اسلامی، برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نماییم.

جمعیّت مستقل ایران اسلامی

حاج حبیب‌الله عسگراولادی از سال‌های قبل انقلاب و در روزهای شکل‌گیری نهضت اسلامی با مجاهدت و تحمل زندان‌های طولانی و فشارهای دوران اختناق همواره در کنار امام خمینی(ره) بود و عمر پر برکت خود را در مسیر دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی سپری نمود.
با وجود اینکه در جامعه، وی به عنوان فردی اصول‌گرا مطرح بود ولی همیشه وی در نظر گرفتن مسائل کشور رویکردی مستقل و اعتدالی داشت و بدون تندروی‌ها، سعی داشت در پیروی خط امام و رهبری فراجناحی عمل کند.
او فردی بود که مورد احترام اصول‌گرایان، اصلاح‌طلبان و مستقلین بود. وی فرد اخلاق‌مدار بود و همیشه برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش می‌کرد.
مصیبت وارده از فقدان ایشان به محضر امام زمان(عج)،‌ مقام معظم رهبری،‌ اعضای مؤتلفهٔ اسلامی و دوست‌داران و خانوادهٔ وی تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای آن سفرکرده غفران و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نماییم.

اتحادیهٔ جامعهٔ اسلامی دانشجویان

«انا لله و انا الیه راجعون»
درگذشت مرحوم مغفور آقای حبیب‌الله عسگراولادی از مجاهدان با اخلاص در دوران اختناق و در دوران انقلاب و پس از آن بودند و سال‌های طولانی از عمر خود را در خدمت انقلاب اسلامی و نظام اسلامی صرف کردند به جامعه سیاسی کشور و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنیم.
ایشان از یاران نزدیک امام خمینی(ره) بوده و همواره معتقد به خط امام و رهبری بوده‌اند. پیش از انقلاب نیز از پیشگامان میدان مبارزه با استبداد بوده و متحمل رنج‌های فراوانی در این راه شده است. پس از انقلاب نیز منشاء خدمات بسیاری در کمیته امداد امام خمینی(ره)، جبههٔ پیروان امام و رهبری، وزارت بازرگانی بوده و زحمات زیادی در مسیر تعالی و پیشرفت فضای سیاسی کشور به دوش کشیده‌اند.
ان‌شاءالله خداوند پاداش خوبی‌ها و زحمات ایشان را با فضل و عنایت مخصوص خود به ایشان برگرداند و وی را در آغوش رحمت و مغفرت خویش قرار دهد.

اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

«انا لله و انا الیه راجعون»
لحظاتی پیش با خبر شدیم حبیب‌الله عسگراولادی، مجاهد پیر انقلاب اسلامی و از یاران همیشگی امام و رهبری ندای حق را لبیک گفته و به ملکوت اعلی پیوستند.
قطعاً فقدان کسی که عمرش را برای انقلاب اسلامی گذاشته بود، برای جامعهٔ مذهبی تأسف‌بار است، به‌ویژه برای خانواده و یاران مبارز وی فلذا اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور، این ضایعه را به خانوادهٔ محترم مرحوم، جریان مذهبی متدیّن مؤتلفه، اصناف بازار و نیروهای انقلابی تسلیت عرض می‌نماید.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی

درگذشت یار دیرین و فداکار حضرت امام خمینی(ره) حاج حبیب‌الله عسگراولادی، موجب تألم و تأثر یاران انقلاب و دلسوزان انقلاب اسلامی گردید. آن مرحوم از السّابقون نهضت خمینی کبیر بود و اقدامات ایشان و سایر دوستانش در حزب مؤتلفه نقش زیادی در مبارزات علیه رژیم ستمشاهی داشت و در دوران مبارزه، سال‌ها در زندان به سر برد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تا پایان عمر خود همواره برای دفاع از آرمان‌های امام و انقلاب در صحنه‌های مختلف حاضر و از یاران فعال و باوفای نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری بودند. مرحوم عسگراولادی در وحدت‌بخشی نیروهای انقلاب نقش فراوانی داشته و در راستای حفظ و صیانت از ارزش‌های نظام و ایجاد الفت و وفاق در میان گروه‌های سیاسی تلاش نمود.
کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ضمن تسلیت فقدان آن مرحوم به خانواده محترم عسگراولادی و کلیه اعضای جمعیت مؤتلفهٔ اسلامی، درگذشت این یار امام و رهبری را به تمامی مردم ایران، دوستان و یارانش تسلیت عرض می‌نماید و برای روح بلند ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

اتحادیهٔ تشکّل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم
«انالله و انا الیه راجعون»
رحلت و فقدان مجاهد و مبارز انقلابی و یار وفادار امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، آقای حاج حبیب‌الله عسگراولادی موجب تأثر و تألم شدید مردم شریف ایران اسلامی، بالاخص فعالین سیاسی و دانشجویی کشور شد.
ایشان از مبارزین نهضت اسلامی بوده و از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی همواره در تمامی صحنه‌های حساس انقلاب حضور فعال و مؤثر داشته، اتحادیهٔ تشکّل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی این اندوه بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیهالله‌الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌نماید.
این مبارز واقعی از جمله یاران مخلص و واقعی امام راحل و رهبری عزیز بودند که در سراسر عمر با برکت خویش منشاء برکات فراوانی برای نظام جمهوری اسلامی بوده و در همهٔ صحنه‌های انقلاب اسلامی و اقدامات انجام‌شده در مسیر خدمت‌رسانی به مردم مستضعف جامعه، حضور فعال و ثمر‌بخشی داشته و از آنان حمایت و پشتیبانی کردند.
تلاش‌های این مبارز جلیل‌الشأن و خدمات ایشان در عرصه‌های مختلف و در راه شکل‌گیری و تثبیت نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران، هرگز از یادها فراموش نخواهد شد.
به روح پاک آن مجاهد انقلابی و نستوه درود می‌فرستیم و علوّ درجات این مبارز فی سبیل‌الله را از درگاه خداوند سبحان مسئلت داریم.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فقدان حبیب‌الله عسگراولادی این مجاهد خستگی‌ناپذیر و نستوه و از مبارزان پیشکسوت انقلاب اسلامی را به همهٔ ملت بزرگ، قدرشناس و شهیدپرور ایران اسلامی تسلیت گفته، برای آن مرحوم از درگاه ایزد منان رحمت، مغفرت واسعهٔ الهی و علؤ درجات و برای سایر بازماندگان و اعضای بیت مکرم صبر جمیل و اجر جزیل طلب می‌کند.

نظرتان را بنویسید

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید

فهرست مطالب